wtorek, 11 października 2011

Omlet hiszpański (wersja podstawowa)




Na śniadanie, lunch albo kolację. Aromatyczny, ostry i sycący. To przepis na wersje podstawową; można dodawać inne składniki jak chorizo, różne gatunki serów.

Składniki: (przepis na mniejszą patelnię)

4 duże ziemniaki
4 jajka
1 średnia czerwona cebula
1 chilli
duża garść kolendry ( albo natki pietruszki)
pomidorki koktajlowe
2 łyżki mleka
pieprz
sól
gałka muszkatołowa

Robimy:

Ziemniaki gotujemy w mundurkach; powinny zostać lekko twardawe. Obieramy ze skórki i kroimy w cienkie plasterki. Oprószamy sporą ilością gałki, pieprzu i troszkę soli. Cebulę i chilli kroimy w paseczki i szklimy na oliwie. Siekamy kolendrę. Do jajek dodajemy mleko, solimy i ubijamy na gładką masę.

Podgrzewamy oliwę na patelni , natłuszczamy też jej brzegi. Układamy warstwy : ziemniaki, cebula z chilli i kolendrą ( wyjdą 2). Zalewamy masą jajeczną, przykrywamy i na bardzo małym ogniu smażymy aż omlet się zetnie ( ale nie wysuszy).

A teraz musimy go przełożyć na drugą stronę: przykładamy szczelnie talerz do patelni i szybko obracamy. Następnie omlet zsuwamy z talerza z powrotem na patelnie. Na mocniejszym gazie smażymy jeszcze 30 sekund. Na wierzchu układamy pomidorki, posypujemy jeszcze kolendrą i polewamy oliwa.

2 komentarze:

  1. No i się skusiłam na to, ale nie wyszło mi takie ładne jak Tobie. Dałam zwykłą paprykę i robiłam na dużej patelni. Przyjarał się spód i nie chciał odejść a dałam oliwę tak jak pisałaś

    OdpowiedzUsuń
  2. no to robimy następnym razem....razem ;P w jakiś weekend na kolację ?

    OdpowiedzUsuń