niedziela, 16 września 2012

Pudding indyjski z szafranem i jeżynami.

 Jak ja kocham jeżyny !  I dlatego uwielbiam koniec lata i jesień : właśnie teraz jeżyny są najlepsze. Już mi zamrażarka pęka od popakowanych i pomrożonych wszelkich "jagodowych" owoców. Będą na zimę.

A tymczasem wykorzystuję na wszelkie możliwe sposoby świeże: do sałatek, do mięs ( polecam pierś kaczki na jeżynach).

A tutaj coś na weekendowych poranek : pudding ryżowy z szafranem, jeżynami, migdałami i miodem.

Będziemy potrzebować ( na jedną porcję)
- pół szklaneczki ryżu
- 3/4 szklaneczki mleka
- jeżyny
- płatki migdałów
- szafran
- miód
 Ryż gotujemy w mleku razem z szafranem tak, żeby wchłonął większość płynu. Po ugotowaniu słodzimy miodem, mieszamy z jeżynami i posypujemy płatkami migdałów i jeszcze troszkę szafranu do dekoracji.

Ciężko mi Wam powiedzieć ile dodać tego szafranu: ja dałam 2 spore szczypty, ale mogę sobie poszaleć, bo przywiozłam z Istambułu cały wielgachny słoik. Oczywiście szafranu tureckiego, który jest tańszy niż perski. Jak nie macie szafranu - dodajcie łyżeczkę curry !!!


3 komentarze:

  1. Ale podoba mi się to zgranie smaków. Jeżyny, ryż na mleku i nuta szafranu... Chyba widzę naprawdę dobrą obiadową propozycję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już wiem, że by mi smakowało! Super smaki! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. tak apetyczny Twój pudding! uczyłam się na warsztatach puddingu indyjskiego, ale Twój wygląda dużo atrakcyjniej:)

    OdpowiedzUsuń