środa, 12 grudnia 2012

Zielony kalafior w pesto, z prażoną dynią i fetą.


Danie na zdrowie. Zielone i pełne witamin. No i świetna alternatywa dla nudnego kalafiora z bułką tartą...albo po prostu kalafiora z wody ( brrr!).  Duże różyczki kalafiora gotujemy w osolonej wodzie, z pietruszki, bazylii, czosnku, oliwy i pestek dyni miksujemy pesto. Kalafiora obtaczamy w pesto, posypujemy prażoną dynia i fetą.    :)  Ojej !


poniedziałek, 10 grudnia 2012

Kanapka z bananem, miętą i migdałami.










Szybkie i zdrowe śniadanie. I wcale nie dziwne. Dużą kromkę pełnoziarnistego pieczywa smarujemy naturalnym serkiem ( np almette), na to grube plasterki banana, uprażone migdały i listki mięty.

Bomba. Serio. 

Nie używajcie białego pieczywa ani słodkiego serka; to będzie już za ciężkie, mdłe i zasłodzicie się.


niedziela, 2 grudnia 2012

Sabji z brukselki i czarnej rzepy doprawione czarnuszką




 
Dziwna sprawa z tym sabji : ma tyle wersji, że trudno się połapać. To po prostu gotowane warzywa, oblepione sosem z aromatycznym, indyjskimi przyprawami. Moje pierwsze podejście było do brukselki i czarnej rzepy. Praktycznie powinny być ziemniaki, ale ponieważ nie jem od dłuższego czasu węglowodanów, szukam zamienników. Możecie dać zatem ziemniaki, albo zrobić z rzepą : po ugotowaniu i doprawieniu i smak i konsystencja niemal ziemniaka.


 
Będziemy potrzebować 0,5 kg brukselki, 2 duże czarne rzepy ( albo ziemniaki), 1 duża biała cebula, kartonik przecieru pomidorowego, 2 łyżki koncentratu pomidorowego, 2 łyżeczki nasion czarnuszki, 1 czubata łyżeczka kminu rzymskiego, 1 łyżeczka garam masali, 1 łyżeczka ostrej papryki, sól, olej.


Brukselkę i pokrojoną w dużą kostkę rzepę gotujemy w osolonej wodzie do miękkości. Cebulę smażymy na złoto poszatkowaną w grube piórka. Wszystko razem wrzucamy do garnka, dajemy przecier, koncentrat i przyprawy. Solimy do smaku i jeszcze ok 10 minut dusimy razem.