sobota, 27 kwietnia 2013

Krem z białych warzyw i czipsy z szynki szwarcwaldzkiej.

Ten krem to tak naprawdę pomysł Elo, która wpadła do marketu i chyba zgarnęła z półek po prostu wszystkie warzywa koloru białego. Poza kalafiorem. Całe szczęście, bo na kalafiora mam specjalny przepis : krem kalafiorowy z białą czekoladą. Wiem, brzmi abstrakcyjnie, ale... się zobaczy  :)




Do kremu z białych warzyw bierzemy dokładnie to, co powyżej na zdjęciu. Tylko oczywiście nie dajemy całej główki czosnku. Ja dałam 4 ząbki. Warzywa obieramy, kroimy w kostkę i wszystkie razem gotujemy. Potem miksujemy i doprawiamy gałką muszkatołową, solą i pikantnym, świeżo mielonym czarnym pieprzem.

Polecam do tego czipsy z szynki długo dojrzewającej zamiast grzanek. Ja wrzuciłam na patelnię dwa plasterki szynki szwarcwaldzkiej i podsmażyłam aż tłuszcz się stopił i plasterki był chrupkie. Można zrobić też z nich chrust, szatkując na cienkie paseczki.

Mój krem wyszedł bardziej beżowy niż biały, ale to przez to, że lubię gałkę i dałam jej dość dużo. Do tego ziemniaki były bardzo żółciutkie. Jak chcecie mieć idealny biały kolor nie doprawiajcie gałką ; polecam wtedy sól selerową.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz