niedziela, 11 sierpnia 2013

Curry z groszkiem, cukinią i pulpecikami.

Bardzo lubię wszelkie możliwe odmiany curry. Ten przepis wygrzebałam gdzieś w necie, na którymś z blogów, niestety nie pamiętam na którym. Dokładnego przepisu też nie pamiętam, więc sporo kombinowałam sama, szczególnie przy doprawianiu mięsa. Efekt bardzo zacny, polecam.

Do curry potrzebujemy :

mleko kokosowe 400ml ( duża puszka)
1 cukinia
1 mała puszka groszku
0,5 kg mięsa mielonego wołowo- drobiowego
świeża kolendra
zielona pasta curry ( firmy Tao Tao)
imbir
czosnek
mielony kminek
ostra papryka w proszku
sól i pieprz
olej do smażenia




Mięso doprawiamy solą, pieprzem, kminkiem, czosnkiem i imbirem wyciśniętymi przez praskę. Ile wszystkiego ? Jak lubicie. Ja kocham dużo przypraw i na pół kilo mięsa dałam 2 łyżeczki kminku, 4 ząbki czosnku i kciuk imbiru.

Formujemy pulpeciki wielkości orzecha włoskiego i obsmażamy na patelni. Przekładamy je do rondla, wlewamy mleko kokosowe i dodajemy zielona pastę curry ( ilość- również według prywatnych preferencji, ja dała 4 łyżeczki- było pikantnie). Pulpeciki dusimy w mleku kokosowym aż będą w środku dobre. Teraz dodajemy pokrojoną w plasterki cukinię i groszek ; dusimy aż cukinia będzie miękka ( uwaga, nie rozgotowujemy jej). Całość na koniec jeszcze solimy. Podajemy posypane kolendrą.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz