środa, 4 grudnia 2013

Bergeńska zupa rybna; z łososiem, dorszem i żółtkiem.

 Przepis jest z mojej pierwszej w życiu książki kucharskiej " 100 potraw z całego świata". Co jakiś czas do niej sięgam , przez sentyment, ale też trzeba przyznać, że przepisy z niej wychodzą naprawdę dobre.

Ten przepis to klasyk z norweskiego miasteczka Bergen. Odwzorowałam dokładnie tak, jak jest w książce. Zrezygnowałam tylko z końcowego kleksa śmietany. Zupa jest zagęszczana żółtkiem i to zupełnie wystarczy. Ja swój wywar gotowałam na 5 głowach pstrąga. Wcisnęłam też przed podaniem sok z połowy cytryny - polecam, zupa wydaje się wtedy "lżejsza".

Przepis jest na zdjęciu poniżej.

 
 




3 komentarze:

  1. Bardzo ciekawa zupa rybna, z pewnością bardzo by mi smakowała ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. To ,,miasteczko" jest drugim pod względem wielkości miastem w Norwegii

    OdpowiedzUsuń